Koronawirus – Komunikaty


UWAGA RODZICE ÓSMOKLASISTÓW!

Szczegółowe procedury odbywania się egzaminu ósmoklasistów w naszej szkole:

procedura bezpieczeństwa organizacja egzaminu

informacja o warunkach przebiegu egzaminu

Zachęcamy do zapoznania się  z wytycznymi MEN dotyczącymi przeprowadzania egzaminów:

https://www.gov.pl/web/edukacja/przygotowania-do-egzaminow-zewnetrznych-wytyczne-men-cke-i-gis

 

oraz Centralnej Komisji Egzaminacyjnej:

Od 25 maja równolegle będą prowadzone zajęcia opiekuńcze, rewalidacyjne i konsultacje 
dla dotychczas zgłoszonych uczniów:

procedura_bezpieczeństwa podczas_ epidemii_covid19
załacznik nr 1 _oświadczenie
zalacznik nr 2 - procedura postępowania wzgldem osoby zakażonej
procedura_utrzymywania_czystosci_w_placówce
harmonogram konsultacji

Szczegółowe harmonogramy są dostępne w dzienniku elektronicznym lIBRUS - w zakładce Pliki szkoły

UWAGA!

Do 24 maja przedłużono przerwę w nauczaniu stacjonarnym!!!

Decyzją Prezydenta Miasta Pruszkowa Oddział przedszkolny ma  przedłużone zamknięcie do 24 maja.

Treść decyzji poniżej:

 

 

Do 26 kwietnia br. przedłużona została przerwa w nauczaniu stacjonarnym w jednostkach systemu oświaty – to przepis ujęty w podpisanym dziś, 9 kwietnia br. rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej.

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 9 kwietnia 2020 r.

uzasadnienie -Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z 9 kwietnia 2020 r.

W wielu krajach z powodu pandemii koronawirusa zastosowano specjalne środki ostrożności, które mają ograniczyć rozprzestrzenianie się wirusa. W Polsce ogłoszono stan epidemii co oznacza powstrzymanie się od: wychodzenia z domu, rezygnację ze spotkań z przyjaciółmi. Nie można też korzystać z basenów oraz klubów fitness. Zamknięte są kina, i inne miejsca spotkań. Zagrożenie spowodowane koronawirusem ogranicza nasz wysiłek fizyczny co wpływa na nasz metabolizm. Siedzący tryb życia nie jest korzystny dla naszego zdrowia, dlatego warto korzystać ze wszystkich dostępnych form ruchu. W przypadku dzieci i młodzieży powinna wynosić około godziny. Nie muszą to być specjalne ćwiczenia wystarczy wykonywanie codziennych obowiązków wymagających ruchu. Przykładem może być sprzątanie.

Co zrobić żeby zdrowo się odżywiać kiedy jesteś w domu?

Planując jadłospis w tym trudnym czasie trzeba kierować się zasadami zawartymi w piramidzie zdrowia. Jej ważnymi elementami są: białka roślinne, witaminy, produkty zbożowe z pełnego ziarna. Należy pamiętać też o owocach , warzywach, produktach mlecznych i mięsie. Aby utrzymać prawidłową wagę nie należy się głodzić ale zdecydować się na mniejsze porcje i zjadać je w regularnych odstępach czasu. Trzeba unikać fast-foodów; słonych oraz słodkich przekąsek (chipsy; paluszki, ciasteczka), słodzonych napoi.  Należy pamiętać o nawodnieniu organizmu – pijmy min. 1,5 l wody dziennie.

https://www.youtube.com/watch?v=jwdiBcLemYI