INTEGRACJA

ROK SZKOLNY 2017/2018

ZAJĘCIA Z HIPOTERAPII

W dniu 18 IV w naszej szkole rozpoczął się cykl zajęć z hipoterapii skierowany do uczniów klas integracyjnych. Zajęcia poprowadzili instruktorzy ze stadniny koni PATATAJ w Kaniach Helenowskich.

DOGOTERAPIA

Dnia 04 grudnia w naszej szkole rozpoczął się cykl zajęć dogoterapii dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Spotkanie poprowadziła   Pani Maja Pruska – kynolog, behawiorysta, kynoterapeuta i trener psów wraz z labradorami o imionach Lawenda i Lukrecja. Pani Maja jest również założycielką KynoAkademii (kynoakademia.pl ), w której organizowane są zajęcia, wykłady i seminaria.

Wiadomym jest, że przebywanie wśród zwierząt zmniejsza poczucie napięcia nerwowego, łagodzi lęki i frustrację, wywołuje pozytywne emocje i korzystnie wpływa na nasze zdrowie psychiczne i fizyczne.

Uczniowie bardzo zaprzyjaźnili się z pieskami i z niecierpliwością czekają na kolejne spotkanie.

Zapraszam do galerii

ZAWODY PŁYWACKIE UCZNIÓW O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH

Szczegóły znajdują się na stronie Wydarzenia

Zapraszam do galerii

PROJEKT ,,PIERWSZY KONTAKT”

 Projekt ,,Pierwszy kontakt” z osobą niepełnosprawną realizowany był w Szkole Podstawowej nr 8 w Pruszkowie przez panią prezes fundacji AMIGO  Iwonę Nowak.

Projekt realizowany był w dniach od 06.11.2017 do 16.11.2017r. Łącznie odbyło się 29 zajęć w klasach „0”,  1-7. Udział w spotkaniach wzięło 616 uczniów. Zajęcia odbywały się dla każdej klasy indywidualnie. Zakres działań  uzależniony był od wieku uczniów.

Zainteresowanie uczniów było duże, dzieci brały udział w zajęciach i współpracowały z prowadzącym zajęcia.

Celem realizacji projektu było:

– spotkanie z osobą posiadającą wiedzę i współpracującą z osobą niepełnosprawną poruszającą się na wózku inwalidzkim,

– uzmysłowienie dzieciom i młodzieży możliwość wspólnych działań,

– uwrażliwi na uczucia osób niepełnosprawnych.

– zainteresuje wolontariatem

Dla Klas I-III szkoły podstawowej spotkanie polegało na pogadance na tematy:

– Jakie znamy rodzaje niepełnosprawności (ruchową, wzroku, słuchu, intelektu),

– Jak pomagać osobie niepełnosprawnej,

– Spotkanie z wózkiem (wszystkie dzieci, które chcą mogą usiąść na wózek i przemieścić się),

– Gdzie i komu pomagają psy (psy asystujące, ratownicze, dogoterapia),

– Wszystkie dzieci rysują coś, co kojarzy się z osobą niepełnosprawną, np. wózek, białą laskę, psy asystujące lub psy przewodnicy, podjazd do budynków).

Dla klas IV – VI szkoły podstawowej  poruszana została  problematyka:

– Dlaczego Ja? – odpowiedź na pytanie dlaczego jestem niepełnosprawna. Łamanie stereotypów  osoba niepełnosprawna – nic nie może, nie umie.

– Przyczyny powstawania niepełnosprawności (wrodzone, nabyte).

– Przygoda z wózkiem. Każdy może zobaczyć świat z perspektywy wózka, jak bardzo się zmienia.

– Wolontariat. Czy warto być wolontariuszem.

Warsztaty: – jak podchodzić do osoby na wózku – scenki,

– jak pomagać osobom niepełnosprawnym, pytamy czy mogę pomóc i jak pomóc,

– karmienie osób niepełnosprawnych – ćwiczenia

Po zajęciach uczniowie wypełniali krótką ankietę składającą się z trzech pytań.

  1. Czy temat dzisiejszego spotkania Ciebie zainteresował?
  2. Czy dowiedziałeś/dowiedziałaś się czegoś nowego
  3. Czy opowiesz o tym spotkaniu innym swoim znajomym?

Na każde pytanie uczniowie odpowiadali TAK lub NIE. Wyniki ankiet obrazują celowość prowadzenia projektu. Ogólna ilość uczniów – 616.

Na pytanie 1.   604 uczniów odpowiedziało tak, 12 odpowiedziało nie.

Na pytanie 2.   599 uczniów odpowiedziało tak, 17 odpowiedziało nie.

Na pytanie 3.   539 uczniów odpowiedziało tak, 77 odpowiedziało nie.

Można wysnuć wniosek, że tematyka bardzo się uczniom podobała, dowiedzieli się wielu ciekawych rzeczy, i ponad 88% uczniów przekaże tą wiedzę dalej.  A o to chodziło w projekcie.

Projekt współfinansowany jest przez Samorząd Województwa Mazowieckiego.