NABÓR DO KLASY INTEGRACYJNEJ
Procedura przyjmowania uczniów do oddziału przedszkolnego integracyjnego w Szkole Podstawowej nr 8 w Pruszkowie
PROCEDURA PRZYJMOWANIA UCZNIÓW DO PIERWSZEJ KLASY INTEGRACYJNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 8 im. WŁADYSŁAWA BRONIEWSKIEGO W PRUSZKOWIE
I Informacja o naborze
W marcu pojawia się ogłoszenie o naborze do klasy pierwszej, w tym do integracyjnej, w szkołach, przedszkolach, PPP. Nauczyciele SP nr 8 podczas zebrań w przedszkolach informują rodziców o procedurze przyjmowania do klas pierwszych integracyjnych.
Nabór dzieci do klas integracyjnych trwa do końca kwietnia.
Około 15 maja organizowane jest spotkanie rodziców przyszłych pierwszoklasistów celem przekazania informacji o zasadach funkcjonowania klas integracyjnych.
Około 10 czerwca kandydaci do klas integracyjnych uczestniczą w zajęcia integrujących zespół klasowy.
Rodzice składają podania z prośbą o przyjęcie do klasy integracyjnej (do pedagoga szkolnego).
II Kryteria przyjęć do klasy integracyjnej
- Liczba uczniów w klasie integracyjnej nie może przekraczać 20,
w tym 3-5 ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. W pierwszej kolejności przyjmowane są dzieci z rejonu szkoły, a następnie z rejonu gminy. - Nauczyciel wychowawca, nauczyciel wspomagający wraz z psychologiem szkolnym zbierają informacje o dojrzałości szkolnej dzieci od wychowawców grup „0” przedszkolnych i szkół.
- Do klasy integracyjnej przyjmowane są dzieci z następującymi niepełnosprawnościami:
- słabowidzące
- słabosłyszące
- niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim
- z niepełnosprawnością ruchową, w tym afazją
- z autyzmem, w tym zespołem Aspergera
- z niepełnosprawnościami sprzężonymi
Do klasy integracyjnej kwalifikuje komisja w składzie:
- przedstawiciel dyrekcji szkoły
- co najmniej trzech członków komisji ds. integracji
- pedagog, psycholog szkolny
Komisja kwalifikuje dzieci zdrowe na podstawie zgromadzonej dokumentacji i informacji wychowawców klasy „0” oraz obserwacji przeprowadzonej na spotkaniu integracyjnym.
Dzieci zdrowe powinny prezentować dobry i bardzo dobry poziom umysłowy oraz harmonijny rozwój społeczno – emocjonalny.
Dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi kwalifikuje Komisja na podstawie orzeczeń publicznych PPP.
W przypadku dużej ilości zgłoszeń Komisja kwalifikuje uczniów, których niepełnosprawności mogą być najlepiej rewalidowane zgodnie z przygotowaniem nauczyciela wychowawcy i wspierającego oraz możliwościami szkoły.
Informacje o uczniach zakwalifikowanych do klasy integracyjnej są dostępne po 20 czerwca w sekretariacie szkoły.
Procedura przyjmowania uczniów do klasy pierwszej integracyjnej jest zgodna z Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w specjalnych przedszkolach, szkołach i oddziałach oraz ośrodkach (Dz. U. Nr 228, poz.1490), Statutem Szkoły oraz Decyzją Organu Prowadzącego.